lördag 2 januari 2010

sov-, pulka- och shoppingrace


Amningstunika med smock över bysten.


Den här klänningen beställde jag i två olika färgställningar.



Det smakar gott med bullar efter man varit ute i kylan.


Det har varit en lugn och skön förmiddag här i Marielundsviken. Önskar bara att jag kunde säga detsamma om natten. Vi har hamnat i ett sovrace där både Hugo och Hektor kommer till vår säng om nätterna. Vi försöker bära över än den ena än den andra, men de fortsätter att komma tillbaka... Jag kan bara tänka mig hur det kommer att bli med en bebis som toppar det. Var ska vi alla få plats? För att få lite bättre nattsömn har jag och Patrik turats om att lägga oss i Hugos säng. Men det är ju inget som håller i längden. Vi får hoppas att det är övergående.

Efter nattens race har vi varit ute och haft race i pulkbacken med Hektor. Nu är det inte längre viloläge som gäller här hemma. Nu är vi på rätt sida av året och bebisen får gärna komma nu! Hugo försvann iväg till några kompisar så fort vi kom ut så honom har vi inte sett skymten av. Det var riktigt friskt ute så det var skönt att komma in i värmen och dricka varm choklad och äta mormors goda saffransbullar.

Lite nätshopping har jag också hunnit med idag. Det blev två amningsklänningar och en amningstopp från Boob. Det är bekvämt att kunna klicka iväg sina beställningar hemifrån, särskilt i mitt tillstånd :)
Twitter
Facebook

2 kommentarer:

  1. Ralf och Nicole har helt sonika byggt ut sin dubbelsäng med en enkelsäng! Där ryms alla som vill kan jag lova!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar race-dag! Storlog när jag läste om killarna som tassar in på natten; förlåt, men det är ju så typiskt att det är just nu, när bebben ska komma. Mysigt är det men ack så trångt med er alla i sängen!
    Ha det så gott!

    Fina kläder, förresten! Ser ursköna ut! Bra att du unnar dig, det ska man!

    Kram Cicki

    SvaraRadera