torsdag 28 januari 2010

Here we go again

Morgonen rivstartades. Jag hade tänkt gå upp klockan halv sju tillsammans med resten av familjen eftersom att jag och Helge skulle till BVC klockan halv nio. Men av någon anledning blev jag kvar i sängen till halv åtta! Ingen större fara skedd, om det inte vore för Helge som vaknade och ville ha mat igen... Jag lyckades i alla fall göra mig iordning, Patrik löste av mig här hemma (Hektor är hemma och är sjuk) och vi åkte iväg, lite sena. Sen var även Beatrice på BVC så det var ingen större fara.

Helge vägdes och mättes. Nu ligger han på 4340 gram och är 53 cm lång - han följer kurvan föredömligt! Men det visade sig tyvärr att han hade torsk, så nu väntar ännu en behandling med antibiotika för Helges del...Suck. Och Helge som redan är så dålig i magen efter min senaste kur. Men hellre bli av med svampen på en gång än att hålla på och dutta med vishyvatten som hon först föreslog. En odling gjordes också av bröstmjölken, visar det sig att även den innehåller svamp så blir det ytterligare en behandling för mig. Håller tummarna att allt blir bra snart!
Twitter
Facebook

4 kommentarer:

  1. Håller också tummarna för er! Nu räcker det för er del!
    Kram

    SvaraRadera
  2. jobbigt när det strular. Ni blir nog helt friska snart!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, nu vill jag inte längre. Droppade i de hemska dropparna i lille Helges mun och rensade med tops. De luktar och smakar starkt. För första gången i stt 25 dagar långa liv kniper Helge igen munnen... Mamma hjärtat blöder.

    SvaraRadera
  4. Usch vad jobbigt. William hade också torsk....konstigt ord för det förresten....och då var det vichyvatten som gällde.

    SvaraRadera