tisdag 26 januari 2010

Andra sidan av myntet....

Nu har jag gjort det! Det som aldrig skulle ske på MIN blogg. Nämligen att bara spegla en sida av verkligheten. Det är så lätt att fastna i det positiva när man befinner sig i det och lyfta just det. Men nu blir det ändring. Dags att spegla det som är mindre bra också!

Det är verkligen så att ett lugn infunnit sig här hemma allt sedan vår lille Helge kom. Familjen känns komplett som om det var förutbestämt att vi skulle vara fem. Men det är kanske inte så konstigt att det var lite upp och ner innan han kom, vår lille prins. Allt har sina förklaringar...

Jag mådde inte så bra under slutet av graviditeten. Jag hade ont, orkade inte så mycket och var helt enkelt inte samma mamma. Hugo som är så känslig kände naturligtvis på sig förändringarna och hans utspel och utbrott kom som ett (eller flera) brev på posten strax innan jul. När allt började normaliseras det vill säga när Helge kom så kom också lugnet. Även om normaliteten inte är den samma som tidigare så har jag kommit tillbaka, en mamma som orkar! Men det är ingen "Bullerbyidyll" vi lever i. Här låter det, vi har ju tre killar :) Det är högt och lågt, kärlek och krig men det är livet! Även då jag vissa dagar känner mig trött och sliten så älskar jag det här livet, jag skulle inte byta bort mot någonting!
Twitter
Facebook

2 kommentarer:

  1. Fint att du delar med dig av båda sidor. Visst är det livet med ALLT vad det innehåller.
    Ha en riktigt bra dag!
    Kram Cicki

    SvaraRadera