tisdag 12 januari 2010

39,7

graders feber vaknade jag med i går morse. Inte roligt alls. Jag trodde bara att jag var trött efter nattens amningar och låg kvar i sängen medan Patrik gjorde frukost och förberedde barnen inför skola och förskola. Men någon riktig ork ville inte infinna sig, tung i huvudet och torr i munnen var dryck det enda jag ville ha. Fast Patrik försökte locka med frukost . Patrik assisterade, kom med nyponsoppa, juice och saft i glas med sugrör så att jag kunde ligga och dricka.

Jag blev liggande i sängen hela dagen. Orsaken till febern visade sig vara en rejäl mjölkstockning. Idag är jag feberfri och Ingrid från bvc kommer på hembesök, hon skulle ta med sig utrustning för att kunna se om det finns bakterier i bröstet. Annars är allt lugnt här hemma. Hugo kände sig inte riktigt bra i morse så han fick stanna hemma idag. Nu sitter han och pysslar en vikingaby och verkar inte särskilt sjuk. Han kanske känner efter lite extra nu när han vet att både jag och Patrik är hemma...
Twitter
Facebook

2 kommentarer:

  1. Håll er varma och krya på er!

    SvaraRadera
  2. Usch, mjölkstockning är inte kul. Hoppas du känner dig bättre snart!

    SvaraRadera