tisdag 5 januari 2010

Helge eller Minimojen ???


Min posé och outfit för dagen (bilden är dock tagen på BB)


Lillen fick fina presenter av familjen Hygrell, tack så mycket!

Vi måste verkligen bestämma ett namn på vår nye familjemedlem. Det håller inte att kalla honom för "Bebben", "Lillen" eller "Lillebror". I natt när jag ammade och pratade med honom råkade jag kalla honom Hektor flera gånger. Hugos favoritnamn är Helge. Hektors förslag är något mer, vad ska jag säga, fantasifulla kanske? "Minimojen", "Prutten" eller kort och gott "Bertil". Vi ska känna in honom lite mer, vi har några namn som vi tycker om men det är svårt. Sitt namn bär man ju hela livet.

Dagen har har jag tillbringat i mitt nya nattlinne. Det är praktiskt när jag ammat mest hela dagen (känns det som i alla fall). Hugo är mycket fascinerad av det, han tycker att det är så fint (rött med hjärtan på) och så är det en amningsfunktion! "Tänk att man kan lyfta här, det visste jag inte när du fick det" har han kommenterat flera gånger. Han tittar, kommenterar och är allmännt intresserad av allt som har med lillebror att göra. Han blev plötsligt så vuxen. Hektor är mer fysisk, vill klappa, pussa och kela med bebisen.

Cicki, Bernadina och Emmerinck kom förbi idag. Med sig hade de en present till..."Bebben". Han fick ett par jättefina jeans och en tuff mössa från Villervalla. Lite senare kom även mamma och pappa förbi. Vi åt middag tillsammans då de åker hemmåt imorgon. Kvällen avslutades lite tråkigt då Hugo bröt ihop. Han blev så besviken över att mommo och moffa inte kommer att vara här när han fyller år. Något som han, i sin värld, föreställt sig... Men efter sitt lilla bryt är det åter lugnt här hemma. Det går upp och det går ner... och imorgon är det en ny dag!
Twitter
Facebook

7 kommentarer:

  1. Vi röstar på Helge! Så fint och eget!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad sägs om Harald? Så mysigt med en liten bebis igen och med intresserade och omtänksamma storebröder. Lucas tjatar om att jag ska få en till bebis så att han kan bli storebror. "När jag blir storebror eller pappa ska jag gå i skolan och äta fil eller youhurt på morgonen" säger lilla Lucas.....

    Hoppas att Ni alla mår bra!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Harald är ju också underbart!!! Nu blir det inte lätt, familjen Adolfsson!

    Vi väntar med spänning!

    SvaraRadera
  4. Jag röstar på Minimojen! ;)

    SvaraRadera
  5. Therese: Nu är det bestämt, en liten Helge! Harald är också fint, tack för tipset. Hektor ville höra Lucas kommentar om och om igen. Han längtar efter honom. Hoppas killarna kan komma på kalas nästa helg inbjudningar kommer...

    Åsa: Nu har ju du och Per ett namnförslag att ta över när det beger sig. Hektor kan säkert bistå med fler förslag också ;)

    SvaraRadera
  6. Ckicki: Du visste nog redan innan att det skulle bli Helge... :)

    SvaraRadera
  7. Helge är superfint och jag lovar att ha "minimojen" och Hemktor som namnspruta i åtanken när det så behövs. Sköt om er. :)

    SvaraRadera