söndag 10 januari 2010

Rackartyg och filmprat


Nybadad Helge.


Helge ligger hos pappa.


Hugo och Hektor tittar på "Prinsen av Egypten"

Morgonen har varit intensiv. Vi har hunnit se Michal Jackson konsert med olika klädombyten och massor av moves. Hektor har klistrat och pysslat i en aktivitetsbok. Med stor noggrannhet och precision klistrade han in alla klistermärken rätt. Han har dessutom blivit jätteduktig på att höra första ljudet i ord. Han klistrade katter, papegojor, pingviner och många andra djur. Då passade jag på att fråga hur tex. papegoja låter i början. "PPP. "P" svarade Hektor då. Att sedan pingvin och pappa låter likadant i början var något han konstaterade efter en stund.

Helge har sovit hela morgonen. Han gjorde sig påmind vid halv tio-tiden och ville ha mat. Efter maten bytte vi blöja och jag bad Patrik hämta några bomullspads för att tvätta naveln. När navelstumpen tvättades passade Helge på att lätta på trycket lite. Vi torkade av honom och jag lyfte den lille nakenfisen från skötbordet. Då kom nästa laddning, kräks och bajs. Det var bara att stå stilla och låta honom bli klar. Därefter blev det dags att bada för första gången. Lite läskigt, tyckte Helge. Hektor kommenterade det hela med att säga "Vilket rackartyg Helge gjorde!"

Nu sitter Helge nybadad och tittar på slalom med Patrik. Hugo och Hektor sitter och tittar på Hugos nya film "Prinsen av Egypten". Hektor sitter och pratar sönder filmen medan Hugo (otroligt) tålmodigt svarar på alla hans frågor. "Var det hans mamma?" "Tog det lång tid för dom att bygga (pyramiderna)? "Vem skulle ha dom då?" "Han, bara Mose, Hugo" "Mose hade dödat honom, var han ledsen då?" Och så håller det på, de kan vara rätt så söta bröderna!
Twitter
Facebook

3 kommentarer:

  1. Grattis till Hugo! Lilla Helge ser så söt och pigg ut!

    SvaraRadera
  2. Grattis om än sent, Hugo!
    Hector är ju för söt i sina kommentarer!

    SvaraRadera
  3. Hej Angelica.
    Du vet inte vem jag är, men jag heter Annicka och gick i Patriks klass i Landskrona. Har fått reda på denna bloggen av Tina också från samma klass. Skulle bara vilja gratulera, ni har tre fina killar!
    Vill Patrik höra av sig hade jag tyckt det var så roligt. Kolla gärna in på min blogg.
    Kram till dig och din familj.
    Annicka
    3snart4.blogspot.com

    SvaraRadera