fredag 29 januari 2010

Snö, massor av snö...

Vilken fantastisk dag! Solen har visat sig och det var precis så där lagom kallt ute. Jag och Hektor tog oss ut och skottade lite (det behövdes verkligen, Katrin tog sig inte fram till ytterdörren när hon var förbi i morse). Vi hade lite olika teknik. Jag skottade undan för att bana väg fram till ytterdörren. Hektor ville gräva tunnlar och skottade ner snö där jag precis röjt undan. Efter lite övertalning gick han med på att gräva tunnlar på baksidan. Mycket bättre! Helge vaknade till och jag var tvungen att gå in. Hektor stannade kvar ute. Efter en stund hör jag hur han ropar. Ibland får han för sig att dörren är låst och ropar att han vill komma in. "Han märker väl att dörren är öppen" tänkte jag där jag satt och ammade Helge. Men Hektor fortsatte att ropa. Jag steg upp ur soffan och då jag såg att han satt fast, i snön! Jag la ner Helge i vagnen och kastade mig ut för att rädda min nödställde son. Men när jag kom fram skrattade han och sa att han satt fast men grävt sig loss! Känns som om vi skulle bo på betydligt nordligare breddgrader.


Hektor gräver tunnlar!


Katrin var över och lämnade detta fina set med kläder till Helge.
Tack så mycket familjen Lindahl!

Annars har vi klarat oss ganska bra här hemma idag. Vi fortsätter med "äckelmedicinen", den smakar äckligt, luktar äckligt och var äckligt dyr ("627 kr, ja den var visst så dyr", sa apotekstanten när jag hämtade ut medicinen). Hektor och jag har haft en lugn dag, förutom snöröjningen, med mycket sagoläsning i sängen. För vad passar väl bättre än att kombinera amningsstunderna med lite läsning? Och Hugo, stora killen, har varit på sitt första skoldisco. Han är på ingång snart, ska bli spännande att få höra hur han haft det!
Twitter
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar