torsdag 7 januari 2010

Dagens höjdpunkter

  • Att komma ner till frukosten, hyfsat utvilad, och mötas av en härligt sprakande brasa.
  • Att ligga och läsa för Hektor och samtidigt mata Helge. Mysigt!
  • Att snusa på len, varm och gosig bebis.
  • Lyssna på Hugos envisa plinkande och plonkande på sin nya illrosa elgitarr. Konversationen via telefonen med mormor och morfar var också obetalbar. "Vill ni höra några ackord? Jag kan fyra men kommer bara ihåg två." Hugo la ifrån sig telefonen, spelade lite och frågade efter varje omgång "lät det bra så?".
  • Att kunna gå på toaletten...alla som fött barn vet vad det innebär...
  • Varma små barnarmar runt min hals och orden "jag älskar dig mamma".
  • En varm,varm dusch, skönt för mjölkstinna bröst som ömmar.
  • En kopp te i soffan med min man.
  • Omtänksamma föräldrar ringer för att de bekymrar sig över min dyra bilförsäkring.
  • Att inte ha ont i rygg eller bäcken.
Små, små saker som kommer och går i vardagen. Små saker som utgör en helhet - livet. Här och nu. Jag är så tacksam över min fina familj!
Twitter
Facebook

3 kommentarer: