söndag 31 januari 2010

På andra plats...

...kommer jag. Det är bara att gilla läget!

I dag när Hektor och Patrik skulle åka iväg för att ta dos nummer två av influensavaccinet så önskade jag Hektor lycka till och talade om för honom att jag älskar honom.
"Jag älskar dig med. Och Helge. Fast mest Helge!" svarade Hektor. Ja, det går faktiskt inte att ta miste på hur mycket han älskar sin lillebror, han pratar, kelar, tröstar och hjälper till med allt ifrån att hämta nappar till gosedjur åt sin fina lillebror.


På fösta plats: Helge...


Mamma kommer på delad andra plats...

I dag blir det en slappardag då vi knappt sovit en blund i natt. Det beror inte enbart på en glupsk Helge som ätit sig igenom natten. Nej, medan Helge ätit har storebror Hugo gjort sig av med maten. Jag vaknade till vid tio-tiden av att Hugo ropade att han hade kräkts. Var? Jo, i sängen. Bort med alla sängkläder, in med Hugo på toaletten där kaskadspyorna aldrig ville ta slut. Tre sådana race till innan natten var slut. Stackars liten!!! Han är helt slut idag, ont i hela kroppen och i huvudet. Nu ligger han nedbäddad i soffan och tittar på tv. Jag tvättar för fullt både sängkläder och mina händer. Det är bara jag och Helge som ännu inte drabbats. Hoppas att vi klarar oss undan...
Twitter
Facebook

2 kommentarer:

  1. Idag skulle Lucas räkna upp sina kompisar: Valle, Hektor, Mertsi......och Helge! Så han är en populär liten kille han! Trist med magsjuka för Hugos del, det kanske var därför han inte orkade gå på Linus kalas. Krya på er!

    Therese

    SvaraRadera
  2. Vad gulligt! Han får komma och låna Helge lite :) Ja, nog var det magsjukan som gjorde honom så orkeslös...Hoppas att vi inte smittade ner William igen :(

    SvaraRadera