torsdag 28 januari 2010

Det kom två brev med posten...


Helge fick brev från mormor och morfar - tack, tack säger Helge.


Brev från mina elever!

...ett till Helge och ett till mig. I Helges paket fanns små fina vårkläder från mormor och morfar. Han har tur, han behöver inte bara ärva av storebröderna ;) Faktum är, trots gammel-morfars uttalande, att det inte finns så mycket kvar att ärva. En del kläder har vi sålt och annat har helt enkelt skänkts bort eller slängts. Bara de allra finaste bebiskläderna har blivit kvar. Fast att ärva är något fint, tycker Hektor . Han är riktigt stolt över de kläder eller leksaker han har fått efter Hugo. Hoppas att Helge kommer att känna på samma sätt!

I det andra brevet var det fina brev och teckningar från mina gamla elever. Breven blev en liten guldkant på min lite jobbiga dag med start av ännu en penicillinbehandling för både mig och Helge. För vem tycker inte att det är roligt att läsa att man är världens bästa fröken och snällast i hela "Sverjet". Och när en nioåring skriver "Hej Angelica du har varit den bästa fröken jag någonsin haft. Tack för att du kom så mår jag bättre än någonsin." då är tårarna inte långt borta! Barnen tycker också att det är lika roligt varje gång att höra vad mina elever skriver och se vad de har ritat.
Twitter
Facebook

2 kommentarer:

  1. Åh vad roligt med så fina brev från dina elever. Det värmer verkligen med sådan uppskattning.

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara elever!
    Men jag kan tänka mig att du är en fantastisk fröken.
    Hoppas det blir bra nu med denna pencilin-behandling. Nån gång måste det ju ge sig.
    På tal om kläder; Mini Bee har fått in nytt från Villervalla. Så fint!
    Kram till er alla.

    SvaraRadera