måndag 4 januari 2010

Lillebror har landat


Vi kom in till Södertälje sjukhus vid sex-tiden. Ett CTG kopplades på magen och vi blev lämnade i undersökningsrummet. Efter ca. 25 minuter var värkarna så intensiva att Patrik fick ringa efter personalen och vi kunde flytta över till förlossningssalen.


Jag fick börja med lustgasen på en gång.


Klockan 20.08 föddes vår lille prins. Han vägde 3690 gram och var 50 cm lång.


En duktig kille som sökte sig till bröstet direkt.


Hugo och Hektor har haft de bästa barnvakterna man kan tänkas ha, mormor och morfar!
Här turas de om att hålla lillebror.

Nu är vår lilla familj komplett! I går (på utsatt datum) föddes vår tredje son. Hans ankomst gick fort. Två timmar tog det för honom att komma ut. Han var redo för livet utanför. Allt gick jättebra även då han valde en krångligare väg att komma ut, han föddes i vidöppen hjässbjudning, dvs han kom ut på rygg. Jag upplevde förlossningen som mer intensiv och smärtsam än de båda andra. Men vilken fantastisk upplevelse!

Nu är vi hemma och Hugo och Hektor är två otroligt stolta storebröder. De pussar, kramar och klappar på lillebror. Hugo upprepar gång på gång "Jag hade inte föreställt mig att han skulle vara så här söt!" Opartisk eller inte, lillebror är en kopia av sin äldsta storebror Hugo ;)
Twitter
Facebook

6 kommentarer:

  1. Det är råcoolt att föda barn!

    Vad skönt att höra att allt har gått bra och jag förstår att Storebröderna är stolta!

    Här finns det tre stolta kusiner som säger att nu är inte Maja minst!

    Kram till er allihopa!

    SvaraRadera
  2. Jag har träffat, luktat och hållit i denna lilla prins, knappt ett dygn gammal. Det var helt underbart, han är så fin och har verkligen 2 stolta bröder som kommer att skydda honom i vått och torrt.Tack för att jag får vara mormor och farmor, att det är livets efterrätt som många säger är ingen överdrift, det är verkligen så det är. Jag är glad över att få uppleva det.

    SvaraRadera
  3. Blir så rörd! Det är så fantastiskt. Skönt att det gick bra, om än så fort.
    Må så gott alla fem och grattis än en gång!
    Kram Cicki

    SvaraRadera
  4. Hoppsan! Benny var visst inloggad, men du förstod nog att det var jag som skrev =)

    SvaraRadera
  5. Grattis! Skönt att allt gick så bra! Såg direkt på facebook att han var kopia av Hugo som jag minns hnom från bebistiden. Stor kram till er alla fem!

    SvaraRadera
  6. Härligt med din blogg Angelika nu kan jag hålla mig lite uppdaterad och vilka nyheter jag möts av! Ett stort härligt grattis till er allihop. Kram kram Lotta, osCar hälsar

    SvaraRadera