tisdag 5 januari 2010

Lugnet råder...

för stunden här hemma. Patrik har åkt till "Barnens Planet" med de stora killarna. Lillebror är nymatad och sover så jag passar på att göra allt och ingenting. Dvs allt blir lite halvdant. Lite plock här, en tvättmaskin laddas där och lite uppdateringar här...

Det har varit ett intesivt dygn, men otroligt roligt och rörande. Att se Hugo och Hektors reaktioner när vi kom hem med lillebror är obeskrivbara! Jag minns hur Hugo lite förstrött klappade sin lillebror på huvudet en en söndag för snart fyra år sedan. Ingen större entusiasm. Mer spännande var det att visa den nya bilen han fått av pappa :)

I går var det ett helt annat mottagande. Och lillebror fann sig i att bli klappad, pussad och snusad på. Hektor som gått och bevakat sitt revir och sina saker innan bebisens ankomst sprang glatt upp på sitt rum och hämtade leksak efter leksak.

Natten som jag bävat lite inför, med tanke på alla nattvandrande barn, blev lugn (förutom en liten konstant vid bröstet då :)). Vi pratade med killarna vid middagen och förklarade hur liten lillebror är och att han kommer att ligga mycket i vår säng på nätterna och äta nu. Både Hugo och Hektor har legat kvar i sina sängar, Hektor vaknade till när lillen skrek lite i natt och kommenterade det hela med "jag får ju ont i öronen", sedan somnade han om igen.

Nu ska jag fortsätta med mitt ostrukturerade plockande och kanske äta lite lunch också!


Lillebror sover på BB


Välkommen hem!

Stolta storebröder.

Stolt mommo.
Twitter
Facebook

1 kommentar: