måndag 20 september 2010

Skor vs städning


Hugo med sina älskade Kavatkängor december 2003

Sitter i soffan med Hektor som tittar på "Transformers" en obegriplig film med robotar och "pang-pang". Helge står vid bordet med en leksaksaubergine som han bankar i bordet alternativt suger på. Jag sitter här och känner mig nöjd med dagen. Trött men nöjd. Planen var att åka och köpa vinterskor till killarna eftersom att båda var hemma i dag då både skola och förskola hade studiedag. Men när killarna fick välja mellan att åka och köpa skor eller städa sina rum vann förslaget...tadaa - städa rummen! De har verkligen missat något. Men jag minns när Hugo fick sina första vinterskor, ett par Kavatkängor, då var det annat ljud i skällan :) Skorna ville han knappt ta av sig och när vi var och hälsade på på min skola gick han runt och stolt visade upp sina skor. Men jag måste nog hålla med om att det var skönt att få ytterligare en hemmadag. Vi har softat runt, killarna städade, de har gungat, cyklat och så har vi varit i skogen och plockat blåbär och klättrat i berg. Jag var klantig nog att spilla ut bären när vi var i Ekbacken men vi lyckades plocka ihop de flesta. Snart ska jag röja undan i köket och sedan ska jag och Hektor baka blåbärsmuffins som vi kan fika tillsammans med Patrik och Hugo när de kommer hem från karaten.
Twitter
Facebook

1 kommentar:

  1. Kan Helge ha dessa skor än? Jag känner igen mattan Hugo står på:)

    SvaraRadera