lördag 19 december 2009


Sushi till middag


Jag ligger och bloggar i soffan...

Efter lite påtryckningar från min man ger jag mig in på min blogg för lite uppdateringar. Det är väl inte mer än rätt efter mitt lilla uppehåll. Jag har helt enkelt inte varit på humör för att skriva. Det känns inte roligt att skriva gnälliga inlägg där jag beklagar mig över min rygg eller dylikt. Naturligtvis är ju det en del av verkligheten men ganska trist ändå...

Dagens projekt har varit att klippa hela familjen inför kommande högtider. Egentligen var jag inte i så jätte stort behov av att klippa mig. Men jag passade på nu ändå eftersom att jag inte vet när det blir av nästa gång... Vi åkte in till "Hårmodet" i Strängnäs och blev klippta på löpande band. Hugo som vill ha långt hår var mycket tydlig över hur mycket Ahn fick klippa. Inte mycket alls, men en putsning och urtunning lyfte i alla fall frisyren! Hektor var inte heller så jättepigg på att klippa sig men för en klubba kan man ju nästan göra vad som helst, tycker Hektor :)

Efter klippningarna uträttade vi lite ärenden på stan. Patrik behövde köpa en ny laddare till sin I-Phone då han glömt sin laddare på jobbet. Men efter att ha kollat priserna på en ny bestämde han sig för att det var bättre att åka till Eskilstuna och hämta laddaren istället.

Det passade visserligen ganska bra, Hektor behövde sova en stund (han vaknade kl. 06.00 i morse) och vi hade blivit sugna på sushi till middag. Tråkigt nog finns det inte att köpa vare sig i Mariefred eller i Strängnäs :( Vi köpte med oss sushi och stannade till på vägen och köpte var sitt Happy Meal till barnen. Alla var mycket nöjda med kvällens middag. Nu sitter vi bara och myser framför brasan. Sammanfattningsvis en riktigt bra dag!
Twitter
Facebook

1 kommentar:

  1. Låter som en kanondag! Sushi är verkligen nåt jag också saknar. Skön mat!

    SvaraRadera