söndag 20 december 2009

Se upp i backen!


Redo att susa ner för backen!


Att dra upp snow racern är också en del av själva åkningen. Hektor
kämpar tappert!

Morgonen började inte så bra mellan bröderna Adolfsson i dag. De har varit på varandra konstant! Tänk, ibland leker de så otroligt bra och allt är frid och fröjd och andra dagar...är som idag.

Efter frukosten bestämde vi därför att vi skulle dela upp oss så att alla kunde få en bra dag. Patrik och Hugo åkte iväg för lite julklappsinköp och storhandling av mat medan jag och Hektor stannade kvar hemma.

Vi har varit ute i snön och lekt. Som tur var så kom flera kompisar från dagis till vår lilla pulkabacke så att Hektor kunde leka med dem. Jag är ju inte den mest rörliga mamman för tillfället. Känner mig som en stor blobb när jag är ute, det är svårt med kläder nu. Jag försöker klä mig så varmt som möjligt. Det innebär lager på lager på lager på, ja ni förstår... I vanliga fall hade dunjackan och överdragsbyxorna åkt på. Men har man bara en jacka som inte är så varm men den enda som passar så får man göra det bästa av situationen. Nu är vi rödrosiga om kinderna och våra magar kurrar. Jag ska röra ihop lite köttfärssås och spagetti sedan lutar det nog åt mys i soffan. Det ska bli skönt!
Twitter
Facebook

3 kommentarer:

  1. Vad härligt med snö och snart kommer viga mormor som kan susa ned för backen med Hektor:)

    SvaraRadera
  2. Ja, det blir toppen! Tur att du fortfarande är spänstig :)

    SvaraRadera
  3. Såg att ni hade skoj! Stackare, med tanke på kläder. Känns inte så himla skoj. Men du är himla fin i din jacka!
    Bra ide att dela på er. Lättare att fokusera på ett barn var när det skär sig. Hoppas Hugo och Patrik hade lika kul som ni!

    SvaraRadera