onsdag 30 december 2009

Falskt alarm

I går var jag och Patrik på Oxbackskliniken och träffade Ulrica, min barnmorska, för ett sista (?) besök. Blodtryck, symfusmått, hjärtljud och viktuppgång var allt i sin ordning. Ulrica kände också hur bebisen låg och konstaterade att det nog kommer att vara en ganska punktlig bebis. De tider vi bokat efter beräknat datum trodde hon inte att vi skulle komma på...

Efter rutinkollen åkte vi in till Södertälje och åt frukost på ett mysigt café. Skönt att kunna sitta ner i lugn och ro och samtidigt veta att barnen har det bra på annat håll.
När vi ändå var i stan passade vi på att köpa lite födelsedagspresenter till killarna. Vad det blev tänker jag inte avslöja eftersom att Hugo tycker om att läsa här på bloggen...

Efter vår lilla "stadstur" åkte vi hem till mamma och pappa för att fika och hämta upp killarna. Väl hemma blev det lite vila, middag, kvällsdusch och sagoläsning. När lugnet lagt sig började bebisen göra sig påmind. Så pass mycket att ...


...väskan (som varit klar ett tag) genomgick en extra koll. Allt var med! Inklusive små söta bebiskläder till bebisen. Har inte riktigt kunnat bestämma mig för vad som ska med så det har blivit flera uppsättningar. Nu så här i efterhand ser jag ett tema på alla plagg...randigt :)


Necessären packades också!


Och babyskyddet plockades fram.

Med oregelbundna, korta värkar gick jag och la mig för natten för att kunna vara utvilad ifall förlossningen skulle komma att starta på riktigt. Men nu, efter en god natts sömn och en lugn morgon, har jag inga känningar alls. Jag har fått stränga restriktioner av Patrik om att ta det lugnt. Så idag ser jag framemot en skön dag i soffan med min nya bok "Drottningoffret" och lite spel och pyssel med barnen.
Twitter
Facebook

2 kommentarer:

  1. spännande, spännande!

    Jag har tidigare sagt att jag tror på den 27 men då trodde jag att det var en fredag. Jag står fast på att lillkillen blir född på en fredag så det blir nu den 1:a!

    Vi tänker på er! Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja Martina, vi får se när den lille vill komma! Han gör sig påmind lite då och då...

    Kram till Er alla!

    SvaraRadera