torsdag 24 december 2009

God Jul


Årets julkort


Förväntansfulla killar framför granen


Hugo läser ritning och bygger.


Hektor bygger ihop legogubbar, jag bygger piratön.

I dag är det dagen D. Dagen som killarna har räknat ned til ända sedan den 1 :a december. Både Hugo och Hektor har haft koll på exakt hur många dagar det har varit kvar till julafton. I går var spänningen stor, bara en dag kvar! Förväntningarna hindrade inte nattsömnen men gjorde att att Hektor vaknade vid sex-tiden i morse. "Snart är det julafton" var det första han sa. "Mmmm ,snart" svarade jag och hoppades att han skulle kunna somna om. "Eller är det nu?" fortsatte han med förväntan i rösten. Jag, som inte kan ljuga, fick erkänna att det var precis som han misstänkte. Då flög han upp ur sängen. Hugo vaknade till av Hektors framfart och stapplade upp han också. Jag lyckades locka lite med morgon tv och kunde krypa ner i sängen igen.

Efter en liten stund, när Hugo börjat vakna till, hör jag "ska vi gå ner och se om det ligger några paket under granen?" Snabba fötter nedför trappan och glada tillrop! "Oj, vad många stora paket jag kommer att få, jag måste verkligen ha varit snäll" var Hugos kommentar. "Ja, och jag får mellanstora paket, då har jag varit mellansnäll", svarade den alltid så diplomatiske lillebrodern. "Nej, du har också varit jättesnäll!" svarade Hugo då. Gullungen!

Paketöppningen brukar vi sprida ut under hela dagen så att barnen hinner leka med sina julklappar och inte bara fastnar i stimmet och öppnar paket på paket som sedan läggs på hög. Killarna har varit fullt sysselsatta med att bygga "Lego Pirates" hela morgonen. Snart kommer mormor och morfar. Vi ska äta sillunch sedan blir det pulkaåkning (jag passar på att vila då), Kalle Ankas jul, paketöppning och julmiddag. En lugn och skön julafton!
Twitter
Facebook

3 kommentarer:

  1. Önskar en en underbar julafton! Kan inte bli bättre med tanke på vädret!
    Ses säkert ute nåt i dagarna. Var ni i kyrkan? Såg er inte. Men ni lär ha hört Emmerick...
    God jul och kram!

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma! Vi hoppade över samlingen vid krubban, jag har haft lite "känningar" och ville inte överanstränga mig. Men nu har det lagt sig...Ingen julaftonsbebis :)
    .
    Tacka Benny så mycket för hans insats! Vi blev överraskade och det uppskattades verkligen även då Hektor blev lite rädd.

    Vi hörs och ses!
    Kram

    SvaraRadera
  3. En hälsning från oss alla i Muenchen! Det låter som att ni har en fin jul!

    Kram!

    SvaraRadera