torsdag 10 december 2009

Luciafirande


Luciatåget var väldigt vackert och stämningsfullt!


Jag och Hektor i kyrkbänken.


Den fina bocken utanför Hugos klassrum.



Fika i klassrummet.

Idag har jag känt mig mycket bättre trots störd nattsömn... Hektor vaknade vid tvåtiden av att han hade kissat på sig. Vi håller på att vänja honom av med blöja på natten och det går inte alltför bra. Då vi tar upp honom mellan två -och tre gånger per natt brukar inga olyckor inträffa. Men när vi provat med endast en gång per natt ( vi har gjort det emellanåt för att se om det fungerar) så händer det oftast en olycka. Nu har vi sagt att vi provar veckan ut utan blöja sedan blir det blöja på till dess att Hektor själv säger ifrån. Vid fyratiden vaknade han igen och undrade med förväntan i rösten om det var morgon. Att få öppna julkalendrarna är otroligt spännande tycker Hektor. Nästan lite för spännande tycker jag... Men, som sagt, trots sömnbrist så känner jag att jag har mer energi och mindre värk i ryggen än tidigare. Jag tror att akupunkturen igår behövdes för att komma igång både psykiskt och fysiskt.

Luciafirandet i kyrkan var jättefint! Barnen sjöng vackert och allt löpte på som det skulle vad vi kunde se och bedöma i alla fall! Efter kyrkan var det fika i klassrummet. Patrik och Hektor åkte till dagis medan jag följde med Hugo. Det kändes bra att få den stunden tillsammans med honom. Hugo var väldigt nöjd när jag lämnade honom och känner jag Hugo rätt så kommer jag att hämta en tomte efter skoldagens slut!
Twitter
Facebook

4 kommentarer:

  1. Vad mysigt det ser ut fastän inte snön kommit än

    SvaraRadera
  2. Ja, lucia är ju alltid fint och stämningsfullt. Men lite trist är det när det regnar...

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk bild från kyrkan! Känner nästan värmen och stämningen genom bilden.
    Vad mysigt att ni fick lite egentid du och Hugo. Han var jättefin i sin tomtemundering!

    Känner igen det där med spänning och förväntan med adventskalendern. Bernadina har senaste månaderna sovit länge på mornarna, men sedan 1 dec är det jättetidiga mornar. Mycket förväntan!

    Skönt att du känner dig piggare. Njut av det!

    Kram Cicki

    SvaraRadera
  4. Kyrkan är otroligt vacker! Bara att gå upp för kyrkbacken och sedan se ut över Mälaren gör mig tagen...

    Hektor och Hugo fungerar väldigt olika på morgnarna. Hektor vaknar och stiger upp, thats it! Hugo får vi väcka i omgångar. Men sedan den 1:a december stiger de upp glada i hågen båda två! Hektor gärna liite tidigare ;) Kalender året om kanske skulle vara något?

    SvaraRadera