torsdag 25 mars 2010

Ordning och reda



I dag vaknade jag upp till ännu en grå dag. Men till skillnad från igår var jag riktigt effektiv! Det blev en riktig "Rensa-i-röran"dag. Jag har ju tidigare berättat om vårt städskåp/pysselskåp och det kreativa kaos som råder där inne. Det har gått lite överstyr på sista tiden så barnen har inte fått plocka ut något därifrån själva med risk för ras... Tiden var inne att ta tag i det och börja rensa och organisera på nytt. Det hela gav ringar på vattnet så skafferiet fick sig också en omgång, skåpen i tvättstugan och byrån i hallen likaså. Nu väntar groventrén, torkrummet, klädkammaren och förrådet.Härligt med ordning och reda!



Årets påskägg blev också färdiga i kväll. Nästan alla i alla fall...Jag vågar inte göra i ordning Patriks ikväll, det får bli imorgon när han är på jobbet.
Vi brukar köpa stora ägg som vi fyller med lite andra saker än bara godis. I år blev det lite godis, tuggummi och var sin "Kiss" tröja. Helge fick såklart bara det sist nämnda :) Hugo får en Vivaldi skiva med tillhörande faktabok (ja, han gillar Vivaldi) och Hektor får ett par solglasögon som han önskat sig! Då kanske jag får ha mina solglasögon ifred...
Twitter
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar