onsdag 10 mars 2010

Nu i ro, slumra in...


En sovande prins med napp och snutte!

Helge sover gott i sin babysitter och jag förundras än en gång över hur bra det fungerar med snutten i handen och nappen i munnen... Han satt och kippade med ögonen men ville inte riktigt komma till ro, jag hämtade de tidigare nämnda attiraljerna och nu sover han! Varken Hugo eller Hektor har haft napp eller någon speciell snutte eller gosse. Det har varit bröstet som fungerat bäst som tröst och vid insomning. Praktiskt på sätt och vis, men det har ju krävts att jag funnits i närheten. Mindre praktiskt när Patrik varit själv med barnen....


Hektors "gose-tråd". Det är nästan som en kalender, sa Hugo i morse.

I går blev det en tur ut till Ikea. Efter mina omstruktureringar har det blivit lite tomt på vissa håll i huset. Så det behövdes lite påfyllning i form av gardiner, förvaring till Hugo (prylsamlaren) och sist men inte minst- massa inspiration! Jag är inte helt säker på om jag ska fortsätta med det gröna i vardagsrummet eller inte... Får suga på det lite till som Cicki säger... Hon var med på Ikea och vi hade en trevlig förmiddag där. Vi hann med en fika, lite shopping och lunch innan det var dags att packa ihop oss. Lite stressigt blev det på slutet när tiden bara rann iväg. Hugo och Hektor hämtar jag ju redan vid två-tiden.

I dag ska jag skruva ihop lite förvaringslådor till Hugo. Hektors "gose-tråd" blev klar i går :) Hektor har nämligen börjat komma till vår säng om nätterna igen. Vi har försökt prata med honom om hur trångt det blir och risken att Helge blir klämd. Men varje natt står han vid fotänden av sängen med kudden i ena handen och ett gosedjur i den andra och frågar om han får komma och ligga i vår säng. Jag kan helt enkelt inte neka honom från att komma och lägga sig. På Ikea hittade jag några söta små gosedjur som jag visste att han skulle älska. Jag band fast dem på en tråd och berättade att för varje natt som han sover i sin egna säng hela natten får han välja ett gosedjur från tråden. Gissa vem som sov hela natten i sin säng? Den blå räven fick följa med till dagis idag och i morgon har han bestämt sig för älgen och sedan isbjörnen och....ja jag tror att det kommer att fungera :)
Twitter
Facebook

1 kommentar:

  1. Tack själv, Angelica, för igår! Det var jättetrevligt!
    Behöver definitivt fara en gång till och handla det som inspirerade.
    Vad bra jobbat av Hector. Känns ju bättre för er med att han ändå är med på det.
    Ha en bra dag i solskenet!
    Kram Cicki

    SvaraRadera