tisdag 23 mars 2010

Grå dag

I morse vaknade jag alldeles tung och trött i kroppen. Jag tror att jag sovit hyfsat bra men ändå ville den där tunga känslan inte riktigt försvinna. Det gråa trista vädret förstärkte verkligen den känslan ytterligare.

Att lämna Hektor på dagis har blivit svårare sedan vi började med 15 timmars schemat. Vi har vårt sätt att säga "hej då". Jag stannar kvar till dess han hittat en kompis och något att göra. Det brukar inte ta lång stund, oftast möter en kompis upp redan när vi kommer in genom grinden och sedan brukar vi gå till gungorna eller rutschkanan. Jag stannar kvar för att ge "startfart" eller titta på några åk i rutschkanan.Så långt är allt som tidigare men när jag har gått ut genom grinden får Hektor "mammalängtan" och jag får stå vid grinden och pussa, krama och peppa honom om att han kommer att få en bra dag. Just då känns det bara som att jag vill strunta i allt vad dagis heter och han får vara hemma. Men jag vet ju att han trivs och han längtar verkligen dit de dagar han är ledig. Han behöver kanske bara vänja sig...

Här hemma har killarna varit ute en stund för att skapa lite speltid, spelat, lekt och ritat. Efter middagen hoppade Hektor in i duschen.


Hektor älskar att duscha "regndusch" lagom varmt med...


...en bunke iskallt vatten som han häller över sig!


Måste bara visa Helges vår outfit! Jeansjacka från Lindex, mössa och vantar från Villervalla. Jag tycker att det röd/vitrandiga blev jättefint till jeansjackan.
Twitter
Facebook

1 kommentar:

  1. Vilken tuffing Helge blir!
    Visst är det hjärtskärande när lämningarna blir tuffa. Man känner sig ambivalent; ta hem dem eller ta avsked. Jättesvårt! Finns inga råd som kan lindra den känsla man har just då.
    Kram på dig!

    SvaraRadera