tisdag 22 mars 2011

Lucky Ellen & New Phil

...heter ett klädmärke som har helt underbara barnkläder. De säljs via hemförsäljning. I kväll hade jag chansen att se dem live hemma hos Susan (som har Mariefreds Handelsbod & Leksaker) då Sara presenterade kollektionen. Flickkollektionen hade ett större utbud än pojkkollektionen. Det fanns tunikor, klänningar, linnen och kjolar. Till killarna fanns det mest skjortor. Men vilka skjortor! Välskräddade med små fina detaljer och i snygga färgställningar. Mina tankar gick till Boomerang och Gant, två andra kända märken med lite marintima inslag. Nu är ju Hugo mer en "rocker" och Hektor, ja lite mer "Toy Story" kanske? Men jag ska se om jag kan övertyga Hektor om att köpa en skjorta för de var riktigt, riktigt snygga.
Twitter
Facebook

3 kommentarer:

  1. Kul att du tyckte om kläderna och att du ville komma hem till oss. Jag tänkte ni kan ju alltid rocka upp den röda skjortan med en cool slips till Hugo. Slips är coolt rockigt om de görs rätt. Jag bodde som betydligt yngre ihop med mr hardcore-rock himself. Så vi jobbade mycket på hans klädoutfit som han hade på scen. Vad gäller toy story blir det tuffare. Meddelar om jag kommer på nått kreativt där. Men Hugo känns väldigt potentiell.
    Hälsa hugo att jag kikat på hans blogg nu. Det är en cool kombination av massa olika grejer det där spelet (vad jag kunde tolka av det snabba jag såg) Lite fe-magik-gossedjur-äventyr. Finns dessa figurer till försäljning? - skicka gärna länk om ni har. Sedan var fotografiet på honom jättesuperfint. Roligt han lagt upp det. Visst var det hugo som gillade:http://es.ucables.com/ref/PERFECT-PETZZZ-CHOCOL-R52884
    Ha en fin dag nu!
    /Susan

    SvaraRadera
  2. Finns kläderna att se online? Eller Har Susan lust att komma förbi och visa vad hon har? ;) Du är hjärtligt välkommen!

    För Hektor måste ju en rutig skjorta göra susen, finns det något mer cowboy-aktigt än det?

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen tjejer! Kreativiteten sprudlar :) Vi får de hur det går med projekt "New Phil"...

    Martina, titta in på www.luckyellen.com där kan du titta på kläderna online. Det finns hur mycket som helst till tjejerna. C och M kanske vill matcha varandra? Jag vet inte om det går att beställa online men hör av dig så kan jag beställa via Sara om du vill ha något.

    Susan, Hugo hälsar att han blev glad över att du tittat in hos honom! Några Panfufigurer verkar inte finnas till försäljning. Inte vad Hugo vet i alla fall. Men han är väldigt inne på en alldeles egen liten sovande hundvalp :)

    SvaraRadera