onsdag 16 mars 2011

Husmortips

I dag har det gått åt en hel del bakpulver. Några kakor eller bröd blev det inte, däremot rena väggar. Jag har länge stört mig på våra vitmålade väggar som ca. en meter från golvet och upp på väggen är allt annat än rena. Visst har jag gjort halvhjärtade försök med en fuktig trasa men resultatet har uteblivit. I dag googlade jag "hur tvättar man målade väggar" och hittade ett riktigt husmorstips - gnugga med fuktig svamp doppad i bakpulver. Nu är väggarna rena igen, för hur länge återstår att se....
Twitter
Facebook

2 kommentarer:

  1. Aha, vilket bra tips! Undra om det funkar på de tyska väggarna med... Det får bli ett försök till veckan.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ohhh bra tips, vi har också nymålade vita väggar nästan överallt och jag har problemet att min kära sambo är en skitnisse till hantverkare :)
    Alltid svarta fingrar och skal alltid fram och fixa på väggarna.
    Så detta tipset kommer ligga mig varmt om hjärtat, tack :)
    Kram på er i vårsolen!
    Angeliqa

    SvaraRadera