söndag 22 augusti 2010

S vs M

Det märks att valet närmar sig. I förrgår kom Hugo hem med en lysande röd ballong och rött godispapper ihopskrynklat i jeansfickan. Idag bjöds det på pennor, godis och dekalknappar ifrån en liten blå bod mitt i Mariefred. Hugo har börjat fråga lite om politik och vad de olika partierna står för. Men det verkar inte vara själva partipolitiken som är det väsentliga för hans del. I kväll när han skulle sova och vi låg och pratade om dagen så konstaterade han att han minsann skulle rösta på Moderaterna. För de delade ut bättre saker och godare godis. Själv har jag lite svårt för de där godiset, har förätit mig en gång i tiden. Hur jag hamnade i politiken hade ingenting med godis att göra utan är en helt annan historia som jag får ta en annan gång.
Twitter
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar