onsdag 18 augusti 2010

Myggor


Jag och Hektor har landat i soffan, filmen "Cars" går för miljonte gången och jag passar på att skriva lite. Vi sitter här, lite trötta och rejält myggbitna efter dagens aktiviteter. Det är helt sjukt mycket myggor nu. Det går nästan inte att vara ute än mindre att vädra här hemma. Vi ser nästan ut som om vi har vattkoppor igen... kanske inte riktigt men snudd på.

Idag började skolan för Hugo. Jag, Patrik, Hektor och Helge tog en cykel/promenad in till Mariefred. Hektor är väldigt fysisk och uthållig han klagade inte en enda gång under de två kilometerna han cyklade. Tempot han höll var inte heller det lugnaste :) Vi hade lite picknick nere i hamnen och sedan lekte Hektor en stund i lekparken. Det var viktigt att hela tiden hålla sig i rörelse annars hade man en svärm med myggor på sig. Vi promenerade lite inne i byn (vi gör det väldigt sällan och det finns massor av gränder jag aldrig satt min fot i) innan vi hämtade Hugo i skolan. Vi gick tillbaka in i byn, köpte glass och bänkpapper och tog tuffetåget hem.

Nu sover Hektor, jag har god lust att göra detsamma. Får se vad som vinner, sova eller städa toaletten på övervåningen.
Twitter
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar