fredag 27 november 2009

Vill man vara fin...


Så här stor är magen nu...tror inte att bebisen stannar kvar till den 3:e januari vad tror du?


Ljus till ljusstakar


Idag har dagens projekt varit att 1. Åka till Ahn och ljusa upp håret lite. 2. Köpa ljus till mina nya ljusstakar samt adventsljusstaken.
Nummer ett var jag verkligen i behov av. Hektors kommentar härom dagen fick mig att inse hur illa det var ställt. "Mamma, när jag blir stor ska jag ha håret som du. Lite mörkt-ljust." Inte så snyggt... Så även om två timmar i frisörstolen kändes ganska outhärdligt så ville jag inte vänta. Gulliga Ahn bullade upp mig med kuddar bakom ryggen och jag kunde gå upp och röra på mig när det blev jobbigt att sitta. Vill man vara fin så får man lida pin...

Patrik, som har varit hemma hela veckan för "vård av fru", kom och hämtade mig när jag var klar. Jag gick snabbt in och fixade ljusen till stakarna och sedan gick vi och åt lunch. Patrik tog svinissprutan igår och har fått feber av den, han var lite ynklig och frös som bara den under lunchen. Väl hemma igen blev det lite vila innan killarna hämtades upp från skola och dagis. "Snart är det fredagsmyyys!"

I
Ljus i håret


Twitter
Facebook

5 kommentarer:

  1. Du blev jättesnygg i håret, nu kanske Hektor vill vara fortsätta vara ljus i håret när han blir stor.

    SvaraRadera
  2. Lite konstig text, ville bara säga att du blev jättefin och kanske Hektor vill fortsäta att ha ljust hår när han blir stor

    SvaraRadera
  3. Tack, det känns skönt att vara lite ljusare igen! Man vet ju inte riktigt när det blir av nästa gång. Det kan dröja...

    SvaraRadera
  4. Well, Cornelia pratar fortfarande om att Maja är fin i håret för hon har svart hår som Snövit... Sen att de har nästan samma färg(Maja är aningens mörkare) på håret verkar hon inte alls ha upptäckt.

    SvaraRadera
  5. Ja det här med hår verkar vara ett kapitel för sig när det gäller barn. Hektor berättade för mig igår att Patrik inte behöver klippa sig för han har ju så rufsigt hår. Jag försökte förklara att så inte var fallet. Då gick han med på att han klippte sig baktill, sedan var det stopp!

    SvaraRadera