måndag 30 november 2009

Vintage och lull-lull...


I dag har jag haft fullt upp hela förmiddagen. Det blir för mycket, måste redan nu bli bättre på att ha med mig en liten kalender när jag bokar in mvc-besök, akupunktur och vattengymnastik... Problemet är att allt ligger i Södertälje och antingen är besöken helt utspridda på olika dagar eller så är det stora glapp mellan dem när de inträffar samma dag. Anledningen bakom detta är att jag inte har orkat släpa runt med min stora kalender i A4 format, istället har allt skrivits upp på små post-it lappar och resultatet har blivit rörigt...

Mellan besöket på Oxbackskliniken och vattengymnastiken blev det därför en sväng på stan. Hittade den här fina klänningen på Kappahl. De har kommit ut med en ny kollektion som heter "Vintage stories". Jättefina plagg till både stora och små! Klänningen sitter lite annorlunda på mig i nuläget men blir fin med bandet över magen. Dessutom känns det bättre att köpa "vanliga" kläder nu så har på slutet. Klänningen kommer jag att kunna använda även efter det att bebisen har kommit ut.


Egentligen var klänningen inte anledningen till att jag gick in på Kappahl. Hugo har nämligen uttryckt önskemål om att få vara självaste Tomtefar i årets luciatåg. Mycket lull-lull på jacka och mössa var några av kraven...Vilken tur att det fanns! Visserligen i storlek 134/140 men med dragsko i byxorna och ett uppvik på ärmarna så var det fixat. Så här fina blev grabbarna grus...

Hugo alias Tomtefar
Twitter
Facebook

1 kommentar: