tisdag 24 november 2009

Ont ska med ont fördrivas, eller?


I söndags hände något med min rygg. Som från ingenstans kom smärta i ryggslut och bäcken. Hela söndagen tillbringade jag i sängen. Jag kände mig lite ynklig när resten av familjen skulle över till grannarna och fika och jag inte kunde följa med. Jag bad Patrik åka och köpa lite godis och en tidning till mig. Lite senare på eftermiddagen, när resten av familjen var hemma igen, fick jag hjälp upp ur sängen av Hektor. "Jag ska gå ner och ta lite medicin för ryggen" förklarade jag. Hektors replik kom blixtsnabbt och med eftertryck:"Och pappa som trodde att du skulle bli bra med godis!!!"

Nu är godiset uppätet och idag ska jag träffa min sjukgymnast Peter. Jag ska få akupunktur som smärtlindring och förhppningsvis ger muskelspänningarna med sig så att jag slipper halta omkring som Quasimodo :)
Twitter
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar