tisdag 24 november 2009

Flitens lampa lyser...


...hemma hos oss. Hugo skriver och illustrerar bok på bok. Vissa alster hamnar i skrivbordslådan efter en eller två sidor medan andra blir riktiga små fakta böcker eller serier. Variationen är stor, böckerna handlar om allt ifrån vikingatiden till smurfar.


Hugo, pappa, Hektor och mamma
Hektor har börjat rita huvudfotingar. Det blir många familjebilder. Han ritar och berättar, ibland är bebisen ute ur mammas mage ibland inte. Den här ritade han i morse innan han gick till förskolan. "Mamma, jag har ritat dig när du ligger i sängen. Och Hugo med."Då var jag den andra figuren från vänster. "Då måste du rita Hugo också!" "Ja! Och pappa och Hektor." När teckningen var klar fick jag byta identitet. Varför? Jo, pappa fick lite för långt hår...
Twitter
Facebook

5 kommentarer:

  1. Oroa dig inte för innehållet i bloggen. Det lilla är det stora och det är jättekul att få läsa om hur ni har det och se fina bilder!

    Hjärtligt välkommen på nätet igen!

    SvaraRadera
  2. Tack! Som läget är nu så kommer jag i alla fall att komma igång med bloggen. Ligger mest i sängen pga ryggont...Det finns med andra ord inte så mycket annat att göra :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att du ocskå börjar blogga, ska bli spännande att läsa och kanske kommentera:)Jag är fast i bloggläsandet (läser några) och blir besviken när jag går in och de inte skrivit något någon dag.
    kram och håller tusen tummar att du får ordning på ryggen idag.

    SvaraRadera
  4. Oj, nu fick jag prestationskrav... varje dag!!! Nä, jag bara skojar :) Vi får se vad som händer med bloggen och om jag lyckas hålla den vid liv.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Fin teckning som Hektor gjort och i Hugos serie-och faktaböcker är ju varje detalj så otroligt välgjord. Kram till killarna från stolta mormor

    SvaraRadera