måndag 23 november 2009

Fredagsmys

Pepparkaksbak är mysigt! Under fredagseftermiddagen bakades och skapades dessa kreativa pepparkakor!

Vi lever i en reklamfilm. Varje fredag händer det. Det är fredagsmys. Tacos till middag, glass, mys i soffan och barnen rockar loss till "smurfhits". Det är förutsägbart, vissa skulle kanske säga tråkigt, men faktum är att jag tycker att det är toppen! Det är nästan som en ritual, veckan avslutas och vi förbereder oss för helgen. Visst finns det fredagar som inte alls blir så mysiga med övertrötta, sockerstinna barn. Men för det mesta så är det en mysig kväll då vi bara får vara tillsammans.
Twitter
Facebook

4 kommentarer:

  1. Vilken reklam är slogan "fredagsmys" eg för? Det är väl inte kyckling som det var för ett par år sedan? Eller?

    SvaraRadera
  2. Kolla in reklamjingeln här http://www.youtube.com/watch?v=y2qjjoA2N_g
    Jag tror att Micke lätt kan identifiera sig i reklamen också ;)

    SvaraRadera
  3. åh herregud vilken reklam! Hade inte en aning om att det var OLW som det handlade om , var säker på att det var typ kyckling, pommes frites eller nått sånt.

    Sjunger ni oxå på fredagarna? Hey, är grymt besviken att jag inte fick uppleva familjen Trapp live den fredag som jag var hos er!;) Fast ni kanske var lite blyga...

    Ska visa för Micke men för honom så är det inte fredagsmys. OLW är fest varje gång han får tag på det och jag gissar att det första han kommer att köpa på söndag (han ska till Stockholm å jobba i ett par dagar) är en påse grönt med dip med äkta gräddfil.

    SvaraRadera
  4. Ja, det är ju det som är grejen :) Hugo kan större delen av texten... "Det är fredagsmyyys...." Nästa gång ni kommer lovar jag att ni ska få uppleva en riktig fredagsmyskväll med allt vad det innebär. Emma är också välkommen och då slipper hon omeletten :)

    Hälsa bror att han gärna får titta förbi på landet om han hinner!

    SvaraRadera