fredag 22 oktober 2010

Promenadskor


Jag kommer ihåg min barndoms vårar. Snön som ofta låg kvar till Valborgsmässoafton, cykeln man fick ta fram och plöja igenom grus och snömodd med, den lite för tunna vårjackan och...promenadskorna. Ja, här pratar vi inte gympaskor, basketdojjor eller ballerinas utan mer rejäla saker. Eccos bruna fotriktiga promenadskor skulle det vara på fötterna. De var säkert bekväma och hålfotsinläggen fick plats... Usch hur lät det? Att de inte var särskilt snygga behöver jag väl knappast tillägga?

Därför är jag så glad över att Ecco de senaste åren gång på gång fortsätter att överraska. De gör riktigt snygga och trendiga kollektioner. Jag som efter tre graviditeter med foglossningar behöver bra, fotriktiga skor. Att de dessutom är snygga gör ju inget. Dessa gobitar skulle jag därför inte tacka nej till! Jag har ännu inte provat dem i butik men brukar dra storlek 37 i Eccos skor. Modellen heter Jaffna och finns i två modeller, kort och långt skaft, och i åtta olika färgställningar. Själv bara älskar jag dessa låga bruna.

Twitter
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar