lördag 16 oktober 2010

En vacker dag...


Hektor i sin nya tröja från Mini Bee. Fina färger, fin kille!

Härlig höstdag med solsken och minusgrader idag! Jag tog en tidig promenad in till Mariefred med Helge i vagnen. Vinteroverallen plockades fram och min dunjacka likaså. Jag skulle inte frysa, men i mitt tempo var det ingen risk, det blev en rask promenad. Och istället för att frysa blev jag genomsvettig.

Sjön låg stilla med lätt dimma strax ovan ytan, trädens vackra skiftningar och solens strålar gjorde promenaden till en njutning. Väl framme blev det en sväng in på Mini Bee för att hämta en påse med kläder. Helge fick lite nytt från Villervalla och Hektor som skulle på kalas fick en tröja som matchade Helges.


Dagens inköp från Mini Bee, jeansen från Villervalla är så fina! Det blev en tröja med matchande strumpor från Villervalla och två tröjor från Name It.


Sedan tittade jag in hos Cicki och barnen, så roligt att få se deras nya hem live och hinna prata lite. Lyssna på Emmericks funderingar och klappa sötnosarna Siri och Saga. Sedan in på "Torgis" för att handla lite färska örter till lammet vi ska tillaga ikväll. Innan sommaren var vi duktiga och bestämde att vi skulle laga en ny rätt varje lördag. Det är så himla lätt att fastna i gamla rutiner. Men under sommaren har vi mest grillat och sedan har vi inte tagit upp vår nyinförda regel. Men ikväll blir det av! Ungsgrillad lammytterfilé med mandelpotatiskaka och rödvinssås! Kvällen till ära köpte jag även ett gott rödvin.


Favvovin!

Vi dricker inte vin särskilt ofta, inte för att vi inte tycker om det utan mest för att det inte blir av. Jag vet inte vad det är men jag känner mig alltid så obekväm på Systembolaget. Som om jag gör något olovligt, jag känner mig skyldig på något vis. Jag hittade ett av våra favvovin, Conde de Valdemar, tog flaskan och ställde mig i kön. Hälsade på kassörskan, tittade på kortmanualen, log lite (ansträngt, förmodligen) för sedan, när köpet gått igenom säger hon: "Kan jag få se ditt leg?". Jag blir inte ens smickrad, för jag vet att jag definitivt inte ser ut som 20. Jag är bara lite för stel och obekväm där jag står. Men vinet kommer att passa utmärkt till maten!
Twitter
Facebook

1 kommentar:

  1. Jag känner så väl igen det där! Varje gång jag ska handla på Sysyembolaget känns det som om jag är under 20 och egentligen inte får! Så när jag väl handlar köper jag mer än en flaska så jag slipper gå dit på ett tag....

    SvaraRadera