lördag 23 oktober 2010

En toppendag!


Mamma, Pappa och Helge!

Sitter lite frusen och ganska trött i soffan efter en riktig toppendag! Jag och Hugo började dagen med att åka till Ahn för att fräscha upp våra frisyrer som är på utväxt. Hugo har äntligen, om än motvilligt, gått med på att låta sig klippas. Riktigt nöjd blev han då han var klar, man såg ingen skillnad längdmässigt men alla risiga toppar är borta. Jag fick ungefär samma genomgång. Får se hur långt mitt hår kan bli och hur länge jag orkar låta det växa. Jag har redan varit inne på att klippa mig riktigt, riktigt kort.

Efter frisörbesöket blev det en sväng in på Lindex. Vi hittade lite smått och gott. Sedan blev vi upphämtade av resten av familjen och turen gick vidare till Eskilstuna och "Vattenpalatset". Där har vi badat, åkt rutschkana, hoppat i vågor och bubblat. Helge har varit med hela tiden och tyckt att det varit lika roligt som de stora killarna. Hektor som blivit en riktig badkille var lika mycket över som under vattenytan. Lite för mycket under vattnet visade det sig i bilen på vägen hem. Det var bara att tömma Lindexpåsen på dagens inköp och snabbt langa bak den till Hektor. Kändes som det var flera liter klorvatten som kom upp, stackars liten! Men nu mår han bättre, lite pizza och lite lek med bröderna gjorde susen.

Snart är det läggdags för killarna. Jag och Patrik ska softa i soffan till Tv eller någon film, får se vad det blir. Nu är vi bjudna på en visning av ett Dinosaurielandskap som killarna byggt, spännande att se vad de hittat på. Bäst att gå nu då vi fått en skriftlig inbjudan med alla våra namn på av Hektor!
Twitter
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar