fredag 21 januari 2011

Kitch alibi

Min smak vad gäller inredning har ändrats en aning sedan jag inredde min första lägenhet. Utan att gå in på alltför många detaljer så var det mycket rosa, blommigt och volanger. Inte på ett shabby chic vis utan mer a´la Ellos... Men trots att jag med fasa minns överkastet, gardinerna och handdukarna så kommer jag ibland hem med små fynd som definitivt kvalar in i samma genre. Mina alibin är Hugo och Hektor. Jag får syn på något som jag bara vet att de kommer att älska! Mitt senaste fynd är en otroligt söt(!) glasskopa. Den ska vi servera glasstårtan med på Hektors kalas. Hektor blev, precis som jag förutspått, överlycklig över skopan när han såg den i morse, han hade gärna ätit yoghurten med den vilket jag hann avstyra. Men glasskopan kom till användning redan ikväll när Hektor skulle bjuda på sin "Specialare" efter middagen. Med stort hemlighetsmakeri och lite assistans av mig skapade han en riktigt god dessert med krossade maränger, färska jordgubbar, vaniljglass, grädde och lite Toblerone.

Twitter
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar