fredag 28 januari 2011

Hej mitt nya hälsosamma liv...



...eller rättare sagt, hej dagen då lunchen ersattes med en semla. Nåja, på tre veckor har jag tappat lika många kilon (men vem räknar ;))och minskat midjeomfånget med två centimeter. Så om veckan nu inte blev så balanserad som jag tänkt mig är det ändå rätt okej. Saken är den att jag inte var så sugen på en korv, hamburgare eller kebab vilket var utbudet där Hektor ville luncha när vi var i Södertälje. Tyckte inte att det kändes så sunt och fräscht. Efter vi uträttat våra ärenden skulle Hektor klippa sig i Mariefred och sedan var det dags att hämta upp Hugo från skolan. Vid det laget var jag så hungrig och blodsockret så lågt att hjärnan slutat fungera. Det primitiva satte in och jag hör mig själv fråga Hektor om vi ska ta och överraska Hugo med semlor. Den rödgråtne killen i baksätet (han blev såå missnöjd med klippningen, som vanligt) hakar på. Gott med semlor! Detta ger ringar på vattnet, mössan åker av. Han frågar om håret ligger rätt och han undrar vad Hugo kommer att säga. Här kan precis vad som helst hända. Hugo är en stor sanningsägare... En glad skolkille hoppar in i bilen en liten stund senare. Hektor visar sin nya häst från Toy Story och sedan kommer den avgörande domen. "Tycker du att jag passar i den här frisyren, Hugo?" "Ja, du är jättesnygg!!!" Jag kan andas ut. Hemma åt alla av semlorna. Helge hade fått en banan men den kastade han på golvet när han såg att vi åt något annat. Bananen fick en andra chans när semlan var uppäten. Men kladdigt blev det, för nu ska han äta själv! Hektor ville se på film och kramas med sin lillebror. Men inte förrän Helge bytt tröja och tvättat av sig. Ordning och reda!



Mmmm, gott med semla och lite kladdigt.


Film (Toy Story såklart!) och mys med storebror.
Twitter
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar