lördag 1 januari 2011

2011

2011...

Vad hände med mina tankar kring 2010? Hur blev det med egentiden, städningen och familjelivet?

Jag gick in i 2010 som nybliven trebarnsmamma. Min ambition var att alla skulle få sitt, både stora och små. Vuxna och barn. Bebisen, Hugo, Hektor, Patrik, jag och familjen. Vi som alltid försökt att göra saker tillsammans, hela familjen, behövde tänka om lite. Måste alla verkligen följa med och fiska när det bara är två som är uthålliga nog och har behållning av själva grejen? Skogspromenaden eller cykelturen behöver inte innefatta två barn på cykel och ett i vagnen. Med ett barn i taget kan man verkligen lyssna helhjärtat på det som sägs utan att behöva sila och sålla bland två barnröster som försöker överrösta varandra. Det har vi gjort, samtidigt som vi gjort saker tillsammans allihopa. Det jag är sämre på är att prioritera mig och min tid. Mycket tid har gått åt till logistik inom familjen, att lämna och hämta på förskola och skola. Hinna med läxläsning, karateträningar, matlagning och lek. Att som sagt låta varje barn få sin egentid med en förälder i taget och att göra saker tillsammans allihopa.

I år ska jag försöka. Nej,i år ska jag prioritera min tid. Ett år har gått, alla mina gravidkilon är borta. Men jag behöver träna för att komma i form, strama till och stärka upp kroppen. Det ska jag satsa på i år.

Pedantisk eller inte? Jag jobbar fortfarande på det. Och det går bättre och bättre. Jag kan leva i lite kaos bara jag får städa riktigt ordentligt sedan.

Tiden här hemma går också mot sitt slut. Till hösten ska jag börja jobba och Helge ska börja på förskolan. Det är med dubbla känslor jag tänker på hösten. Jag ser verkligen fram emot att börja jobba igen. Jag trivs med mina kollegor och tycker att det ska bli roligt och spännande att komma tillbaka till nya lokaler och en ny klass! Men min lille kille ska börja på förskolan och jag måste vara ifrån honom och Hugo och Hektor större delen av dagen... Vi får se hur vi lägger upp våra tider här framöver. Jag är i alla fall glad över att jag har en förstående chef som redan i nuläget satt upp mig på 75%.

Jag hoppas att vi får ett härligt år framför oss!
Twitter
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar