måndag 10 januari 2011

Kalas # 2



Halv åtta väckte vi Hugo. De andra grabbarna är betydligt mer morgonpigga än sin storebror och behövde därför inte väckas. Själv minns jag hur svårt det var att ligga kvar i sängen på morgonen och försöka låtsassova tills man blev väckt. Det problemet lider inte Hugo av... Men upp kom han utan problem, fyller man år så gör man. Vi är inte någon Frukost-på-sängen familj. Firandet sker alltid vi frukostbordet där vi gör det lite extra mysigt för den som fyller år. Hugo lyssnade på vår skönsång, blåste ljusen och tog för sig av kladdkakan (som och han och jag bakade igår). När yoghurten var uppäten var det dags för presentöppning. En nöjd och glad kille försvann sedan upp på sitt rum med de nya kläderna på sig och två böcker under armen. Till våren blir det även en ny cykel. Vi hade gjort ett collage med bild och text där det framgick. Den ska tydligen ramas in :) Resten av dagen har vi bara varit inne. Hugo och Hektor har spelat vid datorn, lekt och busat. Jag har inte ens försökt tvinga ut dem. De tycker allra mest om att pyssla, rita, spela och leka inne. Jag kanske gör dem en björntjänst men just idag, på Hugos födelsedag och den sista dagen på jullovet, då låter jag det bara vara. De har varit ute under lovet, de har åkt skidor och skridskor, lekt i snön och åkt snowracer. Jag tror inte att det står och faller på om de går ut idag eller inte. I morgon är det som vanligt igen, tillbaka in i vardagen med skola och förskola. Det har varit jätteskönt att vara lediga tillsammans men det ska bli skönt att komma in i de gamla vanliga rutinerna igen. Skönt för killarna att träffa sina kompisar. Och skönt för mig att hinna med promenader med vagnen och träffa mina och Helges kompisar på dagarna. Omväxling förnöjer...
Twitter
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar