lördag 31 juli 2010

Det här är livet!



Tråkigt väder, tråkig dag. Allt som jag kom på att vi kunde göra föll platt och det var jag som dissade. Jag föreslog en sak för att sedan ta tillbaka. Patrik försökte vara tillmötesgående så pass mycket att han till och med nappade på att åka till det stora varuhuset i Kurvan. Men så blev det med andra ord inte. Jag tog en promenad tillsammans med Lotti. Åt alldeles för mycket godis. Sov en stund. Och när jag vaknade sken solen! Jag och Hektor tog en cykeltur in till Mariefred. Vi handlade lite, småpratade om dit och datt och cyklade sedan hemåt. Förbi turister, Gripsholms Slott, tågspåret och med fartvinden i håret ropade vi "det här är livet!". För så kändes det. När vi kom hem rörde jag ihop min parad förrätt " Bruchetta" sedan spelade jag och Hektor bandy med Helge hängandes på magen i bärsjalen. Helge kiknade av skratt när jag sprang efter bollen. Patrik grillade kyckling och middagen kunde intas ute. En tråkig dag som fick en bra avslutning. Ofta är upplevelserna tillsammans i det lilla långt mycket bättre än om de skett i ett större sammanhang.


Clowner är poppis just nu, Hektor ritade en...


...och det gjorde även Hugo.
Twitter
Facebook

1 kommentar:

  1. Där slog du huvudet på spiken; inte alltid de större grejerna som är mest givande.
    Låter verkligen som dagen vände och ni fick det fantastiskt!
    Kram

    SvaraRadera