lördag 3 juli 2010

Sommar, sol och lata dagar

Kanske har det med värmen att göra. Eller att vi varit lediga ett tag nu. Eller att det blev så oplanerat, spontant och bra just idag. För idag känner jag att jag har semester. Visst har vi skaffat oss ett lugnare tempo, tagit dagen som den kommit och allt det där. Men semesterkänslan, den där riktiga (som jag var osäker på om man kunde få här hemma) den kom idag.

Vi började dagen med att åka till Enhörna av alla ställen. Där, mitt ute på landet, finns nämligen en butik som har jättefina barnkläder. Villervalla, Me too, Timberland och många andra märken. Att det dessutom var rea gjorde ju inte något. Vi hittade riktigt fina kläder till killarna. Den här gången kunde inte ens Patrik hålla fingrarna borta från de übersöta klänningarna från Me too. Odd Molly fast för barn... Shoppingen gjorde oss hungriga så vi stannade till vid Ica och hade en spontan picknick i det gröna. Sedan bar det av till Södertälje för att göra dagens andra inköp, en pool. Kanske inte det mest nödvändiga när vi har oförskämt nära till vår lilla strand men det är inte alltid Hugo vill gå ner och bada och då kan det vara skönt att doppa sig här hemma. Eftermiddagen ägnades åt att fylla poolen, bada i iskallt vatten och måla lite utemöbler. I morgon hoppas vi att vattnet är lite varmare. Då blir det mera bad och ett besök i Stallarholmen på Vikingafestivalen står också på tur.


Helge på picknick. Fruktpuré med ris och majskrokar är mums.


Härliga färger på dagens klädinköp!


Hugo börjar, efter en vecka på simskola, bli riktigt duktig på att ta sig fram i vattnet. Här på en krokodil :)


Poolen är inte så stor men ändå är känslan att den tar upp hela altanen. Planer om att bygga ett pooldäck finns...


Barnens lilla bord fick ny färg...


...och även den lilla bänken.
Twitter
Facebook

2 kommentarer:

  1. Blev jättesnyggt med svarta bänken!
    Skönt med pool. Trots att vi har nära så är det inte alltid man vill masa sig ner. Finns mer skugga på baksidan, vilket är skönt som en dag som idag...
    Låter som ni verkligen har semester; fortsätt njuta!
    Kramar Cicki

    SvaraRadera
  2. Jag är (för en gångs skull) riktigt nöjd med målningen. Jag har ju för vana att börja noga för att sedan höfta till det. Men idag var jag hyfsat metodisk O C H jag har inte slabbat på med andra lagret innan torktiden är slut... Ni
    får gärna titta förbi och inviga poolen!

    Kram!

    SvaraRadera