onsdag 7 juli 2010

Ekbacken



Ett av sommarens projekt har varit att måla av Ekbacken med akryl. Det sa Hugo när vi pratade om sommarlovet någon gång i maj. En riktigt stor målning skulle det bli. I sommarpresent fick Hugo en stor duk och nya akrylfärger för att kunna fullborda sin tanke. Det hela gick bra till en början. Vi gick som planerat till Ekbacken, Hugo, jag och Helge. Vi målade och pratade. Men när hans fantastiska målning var klar var missnöjet stort från hans sida. "Den blev för rörig". Nu står den på kaminen för allmän beskådan, vi får se om han ändrar sig så småningom.

Twitter
Facebook

2 kommentarer:

  1. Hugo, vilken fantastisk fin målning du gjort. Tavlan tycker jag ser precis ut så som du berättade för mig att du skulle försöka fånga upp i Ekbacken. kram

    SvaraRadera
  2. Den är underbar.

    Hugo, jag kan känna doften av Ekbacken när jag ser den. Du har målat dit doft, ljud och vind som jag känner igen.

    SvaraRadera