fredag 9 april 2010

Tvättberget anfaller



Då var dagens projekt "tvättberget" avslutat. Jag har verkligen ingenting emot att tvätta. Men däremot att sortera och vika de rena kläderna. Det är sååå tråkigt. Därför brukar tvätthögarna här hemma allt som oftast bli tvättberg innan jag kommer mig för att sortera och vika. Att jag dessutom får vika om Hektors kläder 111 gånger när han byter kläder titt som tätt gör det hela inte roligare. Lite roligt är det förresten, roligt att han gillar kläder. På söndag ska han gå på kalas och han har redan bestämt sig för vad han ska ha på sig. Nya jeansen, Kiss-tröja och cardigan! "Det blir ju fint" som han själv uttryckte det hela!


Helge ligger och "luftar rumpan" inte pga av klädbrist.... :) Den lilla grodan har hängt med sedan Hugo var liten. Det röda märket på Helge är ett smultronmärke, eller smultrånsår som Hektor kallar det.

Ja, just det. Helge passade även på att träna vändningar från rygg till mage idag! Han klar det inte riktigt ännu men är på mycket god väg.
Twitter
Facebook

2 kommentarer:

  1. Ja, dessa tvätthögar...Kanske jag kan be min mamma komma och sortera och vika er tvätt med... ;)
    När man börjar plocka trosor ur högen, då är det verkligen dags att sortera.
    Trevlig helg till er!

    SvaraRadera
  2. Inger är mer än välkommen hit ;) Men hon har säkert roligare saker att göra... Jag skymtade inga trosor på bilden så det var säkert anledningen till att jag började sortera ;)

    Trevlig helg till Er också!

    SvaraRadera