tisdag 8 februari 2011

Pippi på ugglor




Det hela började när vi var i München i höstas. Jag hittade en underbar stickad klänning med ett ugglemotiv på. Självklart fick den flytta från München och bosätta sig min garderob i Mariefred. Efter klänningen väcktes mitt intresse för ugglor och ugglemotiv. Nu verkar det som om det finns ugglor överallt. Kanske har det lite med trender att göra. Jag är ju inte känd för att vara den första med det senaste precis och har väl inte riktigt hängt med i hypen... Till och med på babysången dyker de upp, ugglorna. "Vi leker träd, vi leker träd. Vi leker ihåligt träd. Vi leker träd, vi leker träd. Det bor en uggla i det. (Kupa händerna som små kikare, för dem till ögonen) Aoaoaoao-aoaohohoho, Aoaoaoao-aoaohohoho." Helge älskar sången, eller så älskar han bara att jag ser knäpp ut när jag sjunger den.
Twitter
Facebook

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa lite av det du skriver angelica. Ugglor är väldigt på tapeten just nu så det var väl vältajmat av dig att börja digga just nu;)
    Ha det fint, så får jag halka in på din blogg nån annan gång.
    Susan/Vildkattens väg/leopolds mamma/Leksaksbutiksägare;)

    SvaraRadera
  2. Knäpp! Ha Helge är så rolig!!!

    SvaraRadera