lördag 5 februari 2011

Inget köptvång up my...

I dag spenderade jag och Helge eftermiddagen i SKHLM medan storebröderna och Patrik var på bio i Heron City. Så skönt att kunna strosa omkring utan att vara fokuserad på vad som inhandlas vilket är fallet när vi åker in hela familjen. Helge var till och med så nöjd att jag gick med på att stylas i håret med någon sensationell plattång. Absolut inget köptvång, kom bara med och lyssna! Jag satte mig (om än lite motvilligt i frisörstolen) sedan började det. Killen frågade om jag plattade håret ofta, om jag gillade lockigt hår och i så fall hur lockigt. En ganska tight lock eller en mer lös. Två varianter i håret. Jag svarade att jag föredrog den lösare och tänkte att jag skulle få spendera resten av dagen med två olika lockar i mitt annars så raka hår i SKHLM. Värre saker har jag varit med om. Att gå omkring med ett målat och ett omålat öga ser mer iögonfallande ut. Men killen fortsatte att locka slinga för slinga, pratade om ditt och datt. Kom osökt in på vilka färger det fanns på platttängerna och frågade vilken färg jag föredrog. Berättade att om jag gjorde reklam för den fantastiska plattången i min lilla stad så skulle jag få serum till håret gratis, och det till ett värde av 600 Kr. Sedan fortsatte han, frågade om jag ville se resultatet baktill. För att sedan fortsätta att locka den andra sidan. När allt var färdigt frågade han om jag ville betala cash eller med kort. Ehhh, jag måste nog fundera lite... -Men du får ALLT för 1000Kr, tång och serum. -Ja, men jag har två plattänger hemma och jag ska handla vårkläder, regnkläder, jackor och byxor till mina barn idag. Nya bud, -Jag hör att du ska spendera mycket pengar idag, så du får ett "specialerbjudande" du får tången för endast 780 Kr, men inget serum. - Jag får fundera på saken, jag vet var du finns om jag vill ha tången. Det stora Leendet övergår till en mer neutral min, inget köptvång. Eller hur? Jag skakar av mig olustkänslan. Är nystylad och fin. Går runt och shoppar resten av eftermiddagen. Men tar stora omvägar så att jag inte passerar "plattångskillen" igen.



Hemma äter vi Patriks fantastiska biff bourgogne. Den tillagades innan vi åkte och har stått och "gottat" sig riktig länge. Sedan blir det Mello i soffan med tre trötta killar. En slocknar, en tröttnar och går upp och en äter välling i skrivande stund. Slutet gott, allting gott.
Twitter
Facebook

3 kommentarer:

  1. Vad hemskt, Angelica! Och vad fräckt av säljaren!
    Men jag kan tänka mig att du var urtjusig i håret!
    Vilken skön stund för dig. Smidigare o handla utan barn, inte så kul för dem heller. Bättre med bio;)
    Kramen!

    SvaraRadera
  2. Kände likadant i fredags, jag suktar efter en ny mobil men kan inte bestämma mig för vilken. Jag är ju så berodende av att den är snygg i första hand, vit till färgen och sedan kommer de andra funktionerna. Killen pratade och pratade och trodde han sålt mobilen och jag bara tackade för informationen och skulle tänka över saken, hade fått samma info av hans kollega några dagar innan på Konsum och han kände igen mig så minerna var inte så glada då jag gick:) och skulle tänka på saken

    SvaraRadera
  3. hahaha jag hade velat vara med ju ;)
    Han hade ju kunnat fixa min hårdrocksfrissa också.

    SvaraRadera