torsdag 30 december 2010

Happy shopping

I dag blev det en spontan shoppingtur i Stockholm. Dagarna har rullat på och snart är det Helges födelsedag. Jag och mamma har pratat om att ta en tur in till stan för att köpa en pall från Sia kids kollektionen till honom. Med tanke på de kommande röda dagarna och andra inplanerade aktiviteter var det bara en dag som passade att åka iväg på - i dag! Innan shoppingturen skulle vi hinna både fiska på isen och åka längdskidor, de var nämligen de ursprungliga planerna. Patrik tog med sig Hektor på isen och jag, Helge och Hugo tog en skidtur/promenad. Sedan bar det av in till storstan. Det är en märklig känsla, å ena sidan känns allt som "mammas gata" å andra sidan är det så främmande. Jag hittar bra, det fick jag lära mig när jag flyttade till stan som 19-åring. Jag som knappt visste vad en gata hette i Umeå kryssade fram gata upp och gata ner. Lärde mig gatnamn, stadsdelar och förorter både till fots och genom lokaltrafiken. Men även då jag fortfarande hittar så känns allt så främmande. Butiker har försvunnit, nya har tillkommit, samma sak med fik och restauranger. Och utbudet är stort. Jag blir nästan lite stressad och får beslutsångest. Men trots det hittade jag några riktiga fynd. Och vi hittade pallen! Och allt detta mellan Klarabergsgatan, Hamngatan och Sergelstorg. Sen åkte vi hem igen, till Odlingsvägen.


Love at first sight, en underbar klänning från Twist & Tango.

Skjortan från Frk som jag inte kunde släppa tanken på sedan den senaste shoppingturen fanns kvar, dock i en beige botten. Lika fin nu till jeans som till shortsen i sommar...


Pallen med stort P, ur Sia Kids Molly kollektion. Längtar efter att få göra iordning Helge Prinsens rum.


Helge fick de här supersöta stövlarna och en matchande regnjacka av mommo. Han är mammas kille, tycker om att få kläder. Klär villigt på sig regnjackan och hämtar stövlarna och vill prova dem om och om igen.
Twitter
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar