torsdag 24 juni 2010

Lata dagar

Precis som jag skrivit tidigare så har vi lagt i en lägre växel här hemma, semesterlunk-växeln. Det är så skönt att bara vara och försöka ta tillvara på tiden tillsammans. Samtidigt blir jag lite rädd att sommaren bara ska "försvinna" och får ett planeringsryck lite då och då. Patrik som tar dagen lite som den kommer fungerar som en bromskloss vilket är bra. Det är ju ofta de mer spontana aktiviteterna som blir mest lyckade. När man känner in vad man känner för just i stunden och vad som passar samtliga familjemedlemmar bäst. En kväll vid sjön, besök på Sagostigen eller båttur med övernattning i Strängnäs. Båtturen var en liten check inför den kommande lite längre turen ut i skärgården med Trosa i sikte. Vi ville se hur Helge skulle klara av båtresa och övernattning. Han klarade testet även då det var trångt i båten, lite syskongnabb och lite för lite täcken och filtar (det var riktigt kallt under natten). Nu laddar vi för midsommarfirandet imorgon och sedan åker jag, Hektor och Helge upp till Haparanda för att gå på morfars begravning.


En kväll vid sjön.


Sagostigen i Malmköping är en liten oas.


Grabbarna Grus i båten.


Så här nöjd var Helge under hela restaurangbesöket på "Thai Garden". God mat i mysig miljö. Killarna fyndade vackra armband för 10 Kr st. "Alltså jag fattar inte hur de kan vara så billiga. Jag skulle ta minst 50 Kr för ett sånt här fint armband" sa Hugo.


Frukost på båten.
Twitter
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar