måndag 3 maj 2010

Vår i kalas- och festenstecken

Jag gillar att pyssla. Som ni redan vet heter det pysselskåp och inte städskåp hemma hos oss... Att göra kort är en rolig sysselsättning förutsatt att man har tid för det. Jag hade stora ambitioner gällande Helges dopinbjudningskort, material inhandlades för längesedan. Men sedan har det inte hänt något på den fronten. Jag har liksom inte haft den där extra stunden att bara sätta mig ner och skapa. Visst har jag gjort några halvhjärtade försök och plockat fram materialet när vi pysslat tillsammans men lagt ner det ganska snart. Fokus ligger ju någon annanstans då. I går tog jag tag i det. Under tidspress och samtidigt som killarna satt och ritade. Inte de bästa förutsättningarna med andra ord. Resultatet blev inte så som jag tänkt men det blev ok. Finare blev dock kortet Hektor skrev till sin kompis Valle.


"Till Valle från Hektor"


...och så här såg det ut på framsidan!


Och så här blev dopinbjudan.
Twitter
Facebook

6 kommentarer:

  1. Fina kort har ni "bastlat"!

    SvaraRadera
  2. Fantastiska inbjudningar, gjorda av super-mamma som jag avundas; vilken energi, min vän!
    Hektors var också så underbar!
    Skriver resten i Facebook
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Tack, jag suger åt mig av berömmet! Tina, jag kikade in på din blogg - där snackar vi kortdesign! Avancerat!

    SvaraRadera