måndag 17 maj 2010

Härlig helg

Helgen har gått i en rasande fart, precis som livet i övrigt just nu. Det känns som om jag inte riktigt hinner med. Vare sig det handlar om allt "vardagsbestyr"eller Helges utveckling, allt går så fort. "Passa på och njut", så säger alla. Men hur gör man när alla måsten tränger sig på? Jag försöker bli bättre, har mycket högre toleransnivå nu än förut men allt måste ju ändå fungera. Logistiken är en helt annan med tre barn. "Passa på och njut" ja , jag ska sen när tvätten är vikt eller hemmet är skinande rent. Men faktum är att jag inser att det aldrig kommer att vara så att hemmet är skinande rent OCH att tvätten är vikt samtidigt. Allt börjar om hela tiden. Så hur gör man då? I helgen har mina föräldrar varit till stor hjälp. De har putsat fönster, städat, varit barnvakter och smakråd vid shopping. Men framförallt har de funnits här. Här och nu, med barnen och med oss. Så värdefullt. "Passa på och njut". Det gör jag mellan varven, jag känner det, vet det. Men det andra måste också finnas där. Annars slutar det att fungera. Men det får inte ta över hand, det måste finnas en balans. Och jag tror att jag är på väg att hitta jämnvikt.


Rosa trio


2 * Olov


En sovande prins.


Hektor bakar en kaka i sandlådan.


Helge, du är den bästa lillebrorsan!


Syskonmys i soffan.
Twitter
Facebook

1 kommentar:

  1. Det är svårt att få till alltihop och det är till att jonglera men det är helt klart värt det. Att få ett extra handtag ibland är ovärderligt. Kommer aldrig att glömma den hembakta Pizzan som Ralf och Nicole kom med samma dag som vi kom hem från bb med nyfödingen Maja. Aldrig har en pizza smakat så gott! Bara tanken på någon skulle komma förbi med mat till oss var underbar. Förövrigt, fina bilder!

    SvaraRadera