torsdag 2 juni 2011

Olika är bra!

Tar en paus ifrån strykandet och sorterandet. Jag har äntligen tagit mig i kragen och går igenom min garderob. Killarnas kläder stryks och viks in i små ordentliga högar, då kan de själva gå och välja vad de vill ha på sig. Smidigt och lätt. Mina kläder däremot hängs upp lite planlöst i garderoben. Ostruket. Därför blir det samma jobbiga moment varje dag. Antingen tar jag på mig något som ser ok ut eller så får jag ta fram strykbrädan. Strykbrädan är inte bara en strykbräda. Den är minst lika rolig att klättra, hänga och ligga på, tycker Helge. Att stryka innebär alltså några fler moment än att bara få kläderna släta. Att hålla små gossar på behörigt avstånd är den största utmaningen. Men nu blir det ändring, ordning och reda. Färgsorterat och strukna plagg. Många klänningar. Jag älskar klänningar. Men det har kommit först i vuxenålder. Som liten gillade jag inte alls att ha klänning. Liten och rultig som jag var. Lång och slank kommer jag aldrig att bli men mer överens med mig själv har jag blivit även då jag jobbar lite på att komma i bättre form. Och sedan så finns det klänningar för alla former idag. Som Hektor brukar sjunga "olika är bra, tralalalala!"
Twitter
Facebook

2 kommentarer:

  1. Oh jag kommer ihåg den vackra klänningen du hade på dej när du var gravid med Helge. Vi var och åt i Sthlm med X-com och det var väl då du hade en underbar klänning i ljus rosa/gammelrosa men en tygros fram? Eller så har jag bara drömt ;) Vacker var du iaf.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Fina Chatto, alltid lika snäll! Klänningen har du inte drömt om...
    Kram

    SvaraRadera