måndag 13 juni 2011

Ett ögonblicksverk 2

Så blev det ett besök på akuten ändå. Helge klarade natten galant, svarade på mina kittlingar under foten och sov fram till klockan sju. Åt frukost, busade med Hektor sov sin förmiddagsvila i vagnen. Men efter vilan började han vingla omkring. Två steg fram och ett tillbaka. På väg in i möbler och sedan ville han mest vara i min famn. Jag ringde till vårdcentralen, där hade de inga tider idag så de hänvisade till Mälarsjukhuset. På telefonsvararen fick jag beskedet att jag skulle få en tid klockan 9.50, imorgon! Då ringde jag tillbaka till sjukvårdsupplysningen, de ringde i sin tur till akuten men när de inte svarade gav de mig rådet att åka in ändå. Väskan packad med kex, russin, riskakor, vatten, tuschpennor, papper och böcker, väntetiden på akuten kan bli lång. Och tre aktiva killar kan behöva aktiveras och fylla på sina energidepåer. Helge klarade sjukhusvistelsen hur bra som helst. Han fick en kanyl i armen, inga tårar. Och stolt över sitt "armband" var han också. "Bembem" sa han vilket betyder "Ben 10". Han somnade i min famn innan han fick lugnande och sedan genomgick han en hjärnröntgen. Jag var med honom hela tiden och tårarna rann utmed mina kinder när jag såg honom ligga där på britsen åkandes fram- och tillbaka genom portalen. Som tur var visade röntgen ingenting. Allt såg fint ut och den bristande balansen trodde läkaren hade med trötthet eller en kommande infektion att göra. På vägen hem mötte vi upp Patrik och åt middag på Mc Donalds. Aptiten var det inget fel på. När Helge ätit upp sin hamburgare högg han in på Hektors rester :)
Twitter
Facebook

3 kommentarer:

  1. Bra ni åkte in. Hellre en gång för mycket.
    Skönt att allt såg bra ut, nu kan du släppa det.
    Spännande med Helges rum. Säg till om du vill ha hjälp, älskar o inreda barnrum. Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig, hellre en gång för mycket. Det är ju de finaste man har, vill ju inte att något ska hända och OM det ändå gör det vill man ju gardera sig om att allt är ok. Kom gärna förbi och spåna med mig kring Helges rum. Jag har kört fast lite. Tapeten med dinosaurier är återfunnen....
    Kram

    SvaraRadera
  3. Usch vad hemskt men otroligt skönt att det gick bra.
    Kram

    SvaraRadera