söndag 14 november 2010

Fars dag


Min far


Mina barns far

Fars dag - ett komersiellt påhitt, eller? Jag vet faktiskt inte och jag tycker inte heller att det spelar någon roll egentligen. Oavsett om det är ett sätt att kränga lite extra skjortor, slipsar, strumpor och allt vad det må vara som far (inte) önskar sig. Jag tycker att själva poängen med farsdag är att bli uppmärksammad och få lite extra uppskattning från de sina. Hos oss handlar det inte så mycket om att köpa de traditionella presenterna eller stora saker. Det är de små gesterna som räknas, att få sova extra länge på morgonen, ett fint kort gjort av barnen, lite tårta och kanske ett litet paket. I år hade Patrik ett förslag på present, en rakhyvel ville han ha. Rakapparaten ger inte samma resultat (säger han som kan gå med stubb lite nu och då). Så en "rakare" (som Hektor kallar det) blev det, jag och Hektor valde med omsorg. Hoppas att den blir bra! Min far hade jag gärna haft på middag idag (och så även min kära mor) det är så synd att det geografiska avståndet ska vara så stort. Men idag firar jag både min far och barnens far. Två män som jag är lyckligt lottad att ha i mitt och barnens liv! Tack för att ni finns!
Twitter
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar